loading...
سیم بکسل جنرال
حسین اسماعیلی بازدید : 88 شنبه 17 اسفند 1398 نظرات (0)

بلبرینگ کف گرد گونه خاصی از بلبرینگ است که دارای ساختاری مشابه با بلبرینگ های ساده می باشد که البته کونس های آن به شکل واشر طراحی می شوند. بلبرینگ کف گرد برای اتصال بر روی شافت های عمودی طراحی می شود و میزان بار بسیار بالایی را نیز تعلیق می کند. در صورت نیازر به خرید بلبرینگ کف گرد می توانید با ما در تماس باشید. بلبرینگ کف گرد از انواع بلبرینگ های دوار محسوب میشود و کاربرد بسیار زیادی دارد. بلبرینگ کف گرد به گونه ای طراحی و ساخته شده است که بتواند بار محوری وارد شده به خود را در حالت دوران نیز به خوبی تحمل کند. بلبرینگ کف گرد از جنس قفسه برنج و یا فولاد تولید میشود که از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار است و میتواند فشارهای وارد شده را تحمل نماید. بلبرینگ کف گرد از گوی و یا همان ساچمه های گرد و کروی برخوردار است که از رایج ترین نوع اجزای غلتشی نیز محسوب میشود که در بیشتر بلبرینگ ها به کار رفته است.

حسین اسماعیلی بازدید : 41 یکشنبه 21 اسفند 1401 نظرات (0)
گریس یک روان کننده دو فاز است که از یک ضخیم کننده به طور فیزیکی در روغن پایه حل شده است. گریس بلبرینگ معمولاً از 85٪ روغن پایه base oil ، 10٪ غلیظ کننده thickener ، بعلاوه مواد افزودنی (~ 5٪) تهیه می شود. هنگامی که به گریس فشار وارد می شود ، هم الیاف ضخیم کننده و هم روغن در برابر تغییر شکل مقاومت می کنند و به ترتیب با نیروهای الاستیک و چسبناک مخالف می شوند. خاصیت کشسانی و ویسکوزیته بالا از نشت گریس جلوگیری می کند ، در حالی که سیالیت آن برای روانکاری بلبرینگ با گریس ضروری است یا به بیان ساده تر گریس بلبرینگ دو خاصیت ویسکوزیته بالا و سیالیت مناسب را بصورت همزمان دارد. روغن های پایه روان کننده رفتارهای غیر نیوتنی را در تنش های برشی و فشارهای بالا نشان می دهند ، در حالی که گریس ها به دلیل ساختار دو فازی این رفتار را حتی در پایین ترین تنش برشی نشان می دهند.
روغن پایه ، ضخیم کننده و افزودنی در گریس های معمولی بدیهی است که یک سیستم رئولوژیکی بسیار پیچیده تر از یک روغن پایه ساده است ، بنابراین نمی توان تشکیل فیلم روان کننده را نسبت داد و بنابراین رفتار اصطکاکی را به یک جزء گریس منحصر نمود و در واقع ترکیب این مواد شیمیایی در ساختار کلی گریس بلبرینگ است که خواص منحصر به فرد نهایی را باعث می شود. ترکیب و خواص فیلم روان کننده به احتمال زیاد به خواص گریس (روغن پایه و نوع غلیظ کننده ، افزودنی ها ، رئولوژی) و شرایط عملکرد (سرعت ، دما و طراحی بلبرینگ) بستگی دارد. تعدادی مدل برای روغن کاری یاتاقان ها وجود دارد. رایج ترین مورد این است که روان کننده تشکیل دهنده فیلم روغن "چکیده شده" است که از ماتریس ضخیم کننده به دلیل تنش برشی آزاد می شود. در این مدل ضخیم کننده نقش فعالی در فرآیند روانکاری بلبرینگ با گریس ندارد. با این حال ، تحقیقات اخیر این مدل را به چالش کشیده است ، و علاوه بر این شواهد قابل توجهی از بررسی فیلم های روان کننده بلبرینگ وجود دارد که نشان می دهد که ضخیم کننده در فرآیند روانکاری شرکت می کند ، اگرچه این امر بستگی به طراحی بلبرینگ و نوع گریس بکار گرفته شده دارد. أر زیر به بررسی انواع گریس با پایه های مختلف می پردازیم.
گریس روان کننده بلبرینگ و یاتاقان
ویسکوزیته یا غلظت گریس
ویسکوزیته یا غلظت احتمالاً مهمترین خاصیت روغن یا گریس است. برای اکثر سیالات جریان آرام بین تنش برشی و میزان برش رابطه خطی وجود دارد. ثابت تناسب ، ویسکوزیته یا به طور خاص ویسکوزیته دینامیک برای تشخیص آن از ویسکوزیته سینماتیکی است که با نسبت ویسکوزیته به چگالی داده می شود.
 
ویسکوزیته دینامیک ممکن است به عنوان تنش برشی لازم برای حرکت یک سطح صاف با سرعت واحد بر روی واحد سطح موازی با فاصله زمانی که فضای بینابین با سیال پر می شود ، تعریف شود. در واحدهای SI ، ویسکوزیته دینامیک گریس در N s m − 2 بیان می شود ، اما در حال حاضر معمولاً از سانتی پویزها یا nN s − 2 استفاده می شود. اندازه گیری مستقیم نسبتاً اندک است. معمولاً ویسکوزیته های دینامیک از اندازه گیری چگالی و گرانروی سینماتیکی به دست می آید که به راحتی در لوله های مویرگی شیشه ای کالیبره شده با استفاده از جریان گرانش اندازه گیری می شود. واحدهای ویسکوزیته سینماتیکی m2s − 1 هستند اما بیشتر از سانتیستوکها (1 × 10−6m2 s − 1) استفاده می شود. واحدهای منسوخ مانند Redwood و Saybolt ثانیه و درجه Engler که از ابزارهای لوله جریان کوتاه تهیه شده اند هنوز یافت نمی شوند ، اما امروزه آنها از اندازه گیری ویسکوزیته سینماتیکی که با آنها روابط تقریباً خطی دارند مشتق شده اند.
منبع مقاله: نانوتجارت
حسین اسماعیلی بازدید : 33 شنبه 09 مهر 1401 نظرات (0)

اغلب ماشین آلات صنعتی دینامیک هستند بدین معنا که یا خود متحرک هستند و یا دارای بخش هایی متحرک هستند. حرکت در صنایع و در کل در فیزیک نیاز به انرژی داشته که اغلب این انرژی یا با استفاده از سوخت های فسیلی مانند کاربری موتور های احتراق داخلی فراهم می شود و یا با بکارگیری الکتریسیته در انواع الکتروموتور ها بوجود می آید. از این رو اغلب ماشین آلات صنعتی یا برقی هستند و یا دیزلی (بنزینی). دسته بندی های بسیار متنوعی از ماشین آلات صنعتی می توان در نظر گرفت که گاهی بر حسب صنایع دسته بندی می شوند و گاهی بر حسب نوع نیروی محرکه و گاهی نیز بر حسب نوع نیرو و گشتاوری که تولید می کنند.

سه مورد از پر مصرف ترین تجهیزات ماشین آلات صنعتی موتور الکتریکی، گیربکس و پمپ ها هستند که تقریبا در تمامی صنایع به نحوی مورد استفاده قرار می گیرند. الکتروموتور ها ماشین آلات صنعتی هستند که برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی جنبشی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع الکتروموتور ها از یک میدان مغناطیسی که با بکارگیری نیروی الکتریسیته فعال می شود به گردش یک شافت مرکزی پرداخته و انرژی جنبشی را بصورت یک حرکت دورانی در بیرون تحول می دهد. خروجی الکتروموتور یک شافت دوار با سرعت زاویه ای بسیار بالا و قدرت و گشتاور پایین می باشد. بنابراین در اغلب موارد برای بالا بردن گشتاور در خروجی که در واقع قابلیت اعمال نیرو را بالا می برد از گیربکس ها استفاده می شود. در واقع کارگیربکس کاهش سرعت در ورودی و افزایش گشتاور در خروجی می باشد.

یاتاقان و نقش آن در ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات صنعتی چه از موتور احتراق داخلی بصورت سوخت بنزینی و یا دیزلی استفاده کنند که در نهایت انرژی خروجی بر روی میل لنگ بصورت نیروی دورانی در می آید و چه از الکتروموتور برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی جنبشی استفاده کرده باشند که نیروی خروجی بصورت مستقیم به شکل انرژی جنبشی دورانی تحویل داده می شود دارای اجزا و شافت های دواری هستند. شافت های دوار با سرعت زاویه ای بالا نیاز به یک سطح اتکا که نقش کاهش دهنده اصطکاک را نیز بصورت همزمان ایفا می کند دارند.

یاتاقان در واقع یک قطعه صنعتی می باشد که در شکل های متنوع با استاندارد های متریک و اینچی و برای تعلیق انواع نیرو ها تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. یاتاقان ها در یک دسته بندی ساده به بلبرینگ، رولبرینگ،یاتاقان بلبرینگ ها و یاتاقان های پایه دار قابل دسته بندی هستند. هر یک از انواع یاتاقان می تواند بر حسب متریال تولیدی نیز بصورت جداگانه دسته بندی گردد. اغلب از متریال های فولادی، بدنه های هوزینگ چدنی، استنلس استیل و سرامیک در تولید انواع یاتاقان استفاده می شود.

  1. بلبرینگ : یکی از ساده ترین نوع یاتاقان ها می باشد که دارای رینگ های بیرونی، ساچمه های داخلی و قفسه نگهدارنده ساچمه می باشد. بلبرینگ ها با قابلیت تعلیق بار های شعاعی شامل بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ تماس زاویه ای برای اتصال با سرعت زاویه ای بالا، بلبرینگ خود تنظیم و بلبرینگ با قابلیت تعلیق بار های محوری شامل بلبرینگ کف گرد می باشد.
  2. رولبرینگ: رولبرینگ ها دسته گسترده تری نسبت به بلبرینگ ها هستند و در واقع بلبرینگ ها نوعی رولبرینگ می باشند. در داخل ساختار رولبرینگ از انواع ساچمه های مخروطی، استوانه ای، سوزنی و بشکه ای استفاده می شود. رولبرینگ ها بطور کلی شامل رولبرینگ استوانه ای، رولبرینگ مخروطی، رولبرینگ کف گرد، رولبرینگ سوزنی و بشکه ای هستند.
  3. یاتاقان های پایه دار: این نوع یاتاقان ها اغلب دارای پایه هایی از جنس چدنی هستند و بصورت دو پیچ بیضوی و چهار پیچ قابل نصب هستند. از پیچ و مهره های شش گوش فولادی با گرید ۸٫۸ در اتصال یاتاقان های پایه دار استفاده می شود.

استفاده از بلبرینگ و یاتاقان بر روی ماشین آلات راهسازی

ماشین آلات راهسازی یکی از مهمترین دسته بندی ماشین آلات سنگین می باشند که در کل شامل انواع لودر، بیل مکانیکی، بولدوزر، گریدر، غلطک، بیل بکهو و دامپتراک ها می باشند. اجزا و قطعات ماشین های راهسازی اغلب فولادی بوده و در نتیجه این ماشین آلات غول پیکر دارای وزن بسیار بالایی می باشند. از این رو نیرو و تنش های اعمال شده بر انواع بلبرینگ و یاتاقان بسیار زیاد و شکننده است. این امر بالاخص در مورد بلبرینگ و رولبرینگ چرخ که در قسمت پایین ماشین آلات راهسازی قرار می گیرد از اهمیت بیشتری برخوردار است. از این رو تنها از برند های معتبر تولید کننده یاتاقان بلبرینگ ها مانند برند آلمانی INA و یا برند آمریکایی TIMKEN بصورت OE بر روی ماشین آلات راهسازی استفاده می شود.

البته کاربری بلبرینگ و یاتاقان در ماشین آلات راهسازی بسیار گسترده بوده از رولبرینگ های سوزنی در سایز کوچک که در قسمت فرمان بکار گرفته می شود گرفته، انواع بلبرینگ و رولبرینگ در قسمت گیربکس، اتصالات موتور، دینام، کلاچ و در بخش های متنوع دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: پول بانک

حسین اسماعیلی بازدید : 37 چهارشنبه 03 فروردین 1401 نظرات (0)

هر چند در صنایع اغلب به رولبرینگ Roller bearing  نیز نام بلبرینگ را می دهند اما در واقع رولبرینگ ها دسته گسترده تری از اتصالات صنعتی را شامل می شوند چرا که در پیکر بلبرینگ ها چه در نوع شعاعی باشند و چه در نوع محوری تنها از یک نوع ساچمه یعنی ساچمه های کروی استفاده می شود حال آنکه طراحی انواع مختلف رولبرینگ اجازه بکارگیری شکل های متنوعی از ساچمه از جمله ساچمه های استوانه ای یا سوزنی، ساچمه های بشکه ای، ساچمه های مخروطی و ساچمه کروی را می دهد که به بیان دیگر بلبرینگ تنها یک نوع خاص از رولبرینگ محسوب می شود.

انتخاب و بکارگیری بلبرینگ و رولبرینگ در اتصالات محور های دوار ماشین آلات صنعتی با در نظر گرفتن فاکتور های متنوعی صورت می پذیرد و امری کاملا مهندسی می باشد. میزان بار وارده بر پیکر بلبرینگ، سرعت دورانی حداکثر بلبرینگ، نوع بار وارده بر بلبرینگ که می تواند شعاعی یا محوری باشد، شرایط کاری بلبرینگ و روانکاری بلبرینگ ها تماما جزو فاکتور های تاثیر گذار بر انتخاب انواع بلبرینگ، رولبرینگ و حتی یاتاقان هستند.

در اغلب موارد انتخاب بلبرینگ و رولبرینگ و حتی انواع مورد استفاده از آنها توسط طراحان و تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی صورت می پذیرد و کاربران پس از استحلاک این قطعات صنعتی تنها به تعویض بلبرینگ با نمونه ای مشابه مبادرت نموده و شاید عملا تنها انتخابی که توسط کاربران ماشین آلات صنعتی در تعویض بلبرینگ وجود داشته باشد انتخاب برند های متنوع تولید کننده این قطعه صنعتی می باشد. اما در بسیاری از موارد این سوال برای کاربران پیش می آید که آیا امکان جایگزینی بلبرینگ و رولبرینگ با یکدیگر با در نظر گرفتن سایز این دو قطعه صنعتی میسر می باشد؟ برای پاسخ به این سوال می بایست بطور دقیق تر به بررسی تفاوت های این دو نوع یاتاقان صنعتی بپردازیم.

مطالعه بیشتر

حسین اسماعیلی بازدید : 53 چهارشنبه 19 خرداد 1400 نظرات (0)

بلبرینگ کف گرد تک ردیف FAG در سایز های متنوع و برای اتصال بر روی انواع شافت های عمودی با سرعت های زاویه ای متفاوتی تولید می شود. بلبرینگ کف گرد FAG محصول کشور آلمان می باشد و با استاندارد های DIN آلمان و اغلب با سایز ها و اندازه های متریک بصورت میلیمتری تولید می شود. مقاوت بسیار بالا در برابر تنش های برشی و پیچشی به سبب تنسایل مقاومتی بالای بلبرینگ کف گرد FAG در کنار مقاومت سایشی بالا به سبب سختی سطحی بسیار بالا از ویژگی های اصلی این بلبرینگ کف گرد محسوب می شود. قیمت بلبرینگ کف گرد  FAG به سبب تکنولوژی بالای کشور آلمان در فراوری فلزات و طول عمر مفید بالایی که این بلبرینگ دارد در بازار بالاتر از بسیاری دیگر از برند های تولید کننده بلبرینگ کف گرد بالاخص برند های چینی می باشد. در آلیاژ های فولادی بکار گرفته شده در ترکیبات بلبرینگ کف گرد FAG از عناصری چون گوگرد، فسفر، کروم و حتی مولیبدنیوم برای افزایش مقاومت این بلبرینگ ها استفاده شده است.

بلبرینگ کف گرد بدون رینگ

بلبزینگ ها و حتی بصورت گسترده تری رولبرینگ های کف گرد گاهی بدون بکار گیری رینگ های بیرونی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. سطح تختی که بصورت تکیه گاه در دو سمت بلبرینگ کف گرد قرار می گیرد بسته به ضخامت پوسته ای که دارد و مقاومت ضد سایشی که ممکن است پدید آورد گاهی بصورت رینگ بیرونی برای بلبرینگ کف گرد عمل می کند. در مورد رولبرینگ های کف گرد سوزنی یا نیدل برینگ ها این امر بصورت عمده تری نسبت به بلبرینگ کف گرد اتفاق می افتد چرا که عملا در این نوع کاربری از برینگ ها فضای اندک اشغال شده توسط رولبرینگ دارای اهمیت بسیار ویژه ای است. البته در صورت استفاد از یک سطح و یا سطوحی از ماشین بعنوان رینگ بلبرینگ کف گرد می بایست حتما از سختی سطحی سطح اطلاع داشته باشیم.

حسین اسماعیلی بازدید : 53 دوشنبه 21 بهمن 1398 نظرات (0)

از بلبرینگ های پرکاربرد که از دو ردیف ساچمه به همراه رینگ و یا همان حلقه خارجی بهره میبرد بلبرینگ خود تنظیم میباشد. مزیت بلبرینگ خود تنظیم در عدم حساسیت به ناهمراستایی میباشد. بلبرینگ خود تنظیم به ناهمراستایی محور شافت و همچنین نشیمنگاه حساسیتی نشان نمیدهد. شیار ساچمه ای که در بلبرینگ خود تنظیم تعبیه شده است بصورت منحنی میباشد که این شیار منحنی امکان خود تنظیمی را برای بلبرینگ فراهم کرده است. پنجره یا همان قفسه بلبرینگ خود تنظیم در انواع مختلفی تولید میشود که قفسه فولادی، قفسه برنجی و قفسه پلی آمیدی میباشد. بلبرینگ خود تنظیم اغلب دارای دو ردیف ساچمه کروی در ساختار خود بوده و قابلیت های تعلیق بار بر روی شافت با نوسانات زاویه ای تا 7 درجه را نیز دارد.

حسین اسماعیلی بازدید : 109 دوشنبه 21 بهمن 1398 نظرات (0)

بلبرینگ ها در شکل های مختلفی تولید می شوند و تمام آنها در دسته بزرگتری به نام یاتاقان جای می گیرند. بلبرینگ ها دارای ساختار مشخصی هستند و از ساچمه های کروی برای تعلیق بار استفاده می کنند. این ساچمه ها در ساختار داخلی بلبرینگ همواره در حال غلطش هستند و بدین ترتیب با کاهش میزان سایش بین قطعات سبب کاهش میزان اصطکاک و حرارت می شوند. بلبرینگ ها برای اتصال در زاویه های مختلف و بر روی شافت هایی با شرایط کاری مختلف طراحی می شوند و از این رو دارای طراحی های مختلفی نیز هستند. در کل چهار دسته برای بلبرینگ ها تعریف می شود که دو دسته اصلی آنها شامل بلبرینگ کف گرد و بلبرینگ شیار عمیق هستند.

 

بلبرینگ شیار عمیق

 

اصلب ترین و قدیمی ترین طراحی بلبرینگ در دنیا بلبرینگ شیار عمیق است. این دسته از بلبرینگ ها از ساچمه های که در داخل کنس های شیار دار قرار دارند تشکیل می شوند. بلبرینگ شیار عمیق ساختاری تمام فولادی داشته و تنها برای تعلیق بارهای شعاعی و اغلب بر روی شافت های افقی بسته می شود. بلبرینگ شیار عمیق در بسیاری ماشین آلات صنعتی از گیربکس ها تا الکتروموتور ها مورد استفاده قرار می گیرد.

حسین اسماعیلی بازدید : 66 سه شنبه 21 آبان 1398 نظرات (0)

بلبرینگ یک کلمه کلی است که به انواع رولبرینگ، بلبرینگ و حتی یاتاقان گفته می شود . اما در واقع بلبرینگ ها نوعی یاتاقان هستند که دارای ساچمه های دوار به شکل کرئی هستند که استفاده از آنها برای جلوگیری از سایش سطوح بر روی یکدیگر، کاهش اصطکاک و به دنبال آن کاهش دما می باشد. بلبرینگ ها بسته به نوع بار محوری یا شعاعی و یا ترکیبی که به آنها اعمال می شود دارای انواع متعددی هستند. دسته بندی اصلی بلبرنیگ ها بصورت بلبرینگ کف گرد، بلبرینگ شعاعی و بلبرینگ تماس طاویه ای می باشد. دسته ای از بلبرینگ ها به نام بلبرینگ خود تنظیم نیز وجود دارند که قابلیت تحمل تغییر زاویه اتصال تا زاویه های کوچک بین 5 الی 10 درجه را دارند.

حسین اسماعیلی بازدید : 59 سه شنبه 21 آبان 1398 نظرات (0)

رولبرینگ صنعتی در سایز های کوچک با نام مینیاتوری و تا سایز های بسیار بزرگ که بزرگترین این رولبرینگ ها در کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرند تولید می شوند. رولبرینگ ها دارای بخش های متعددی هستند که مهمترین آنها که بصورت ثابت در تمامی انواع رولبرینگ بکار گرفته می شود ساچمه و ریس می باشند. ساچمه رولبرینگ ها متناسب با نوع آنها و نوع باری که به آنها اعمال می شود تولید شده و در شکل های مختلف سوزنی، مخروطی در رولبرینگ مخروطی و بشکه ای یافت می شوند.

متریال بکار رفته در رولبرینگ

رولبرینگ ها برای داشتن حداقل مقاومت کششی و سختی سطحی مورد نیاز در اتصالات دوار و پر سرعت که عامل ایجاد حرارت و اصطکاک نیز هستند می بایست دارای جنس مناسبی باشند. از این رو در اغلب موارد رولبرینگ ها از فولاد و یا از آلیاژ های فولادی همراه با عملیات های پیچیده حرارتی تولید می شوند. در مواردی بر حسب شرایط آب و هوایی از رولبرینگ های استنلس استیل نیز استفاده می شود.

حسین اسماعیلی بازدید : 53 سه شنبه 21 آبان 1398 نظرات (0)

یاتاقان تحت نام انگلیسی Bearing به معنای حامل می باشد. یاتاقان ها دارای گستردگی زیادی از انواع هستند و در واقع بلبرینگ ها و رولبرینگ ها نیز نوعی یاتاقان محسوب می شوند. یاتاقان ها در ماشین آلات صنعتی که دارای شافت دورا هستند مورد استفاده قرار می گیرند. در ماشین آلات صنعتی با شافت دورا در واقع یک انتقال نیروی پتانسیل الکتریکی و به نیروی مکانیکی از طریق دوران صورت می پذیرد. این شافت دوار نیاز به یک نگهدارند برای حفظ موقعیت و حمل وزن شافت همراه با قطعات وابسته دارد که در اینجا یاتاقان است که نقش نگهدارنده را ایفا می کند. یاتاقان ها بصورت ساده و گاهی نیز بصورت یاتاقان بلبرینگ تولید و عرضه می شوند.

حسین اسماعیلی بازدید : 190 جمعه 14 تیر 1398 نظرات (0)

ساچمه ها چه به شکل کروی باشند که در بلبرینگ ها استفاده میشوند چه در شکل های متنوع دیگر که در رولبرینگ ها استفاده میشوند بعنوان قلب اصلی برینگ ها محسوب میشوند. در واقع این ساچمه های رولبرینگ و بلبرینگ هستند که نقش نگهدارنده بار و تعلیق بارهای شعاعی و محوری را بازی می کنند. هر گونه تغییر شکل ساچمه سبب کاهش عمر بلبرینگ و حتی شکست و تغییر وضعیت در دیگر بخش های ماشین ها میشود.

ساچمه ها در شکل های مختلفی تولید میشوند و در سایزهای مختلفی نیز وجود دارند. البته همیشه سایز ساچمه بر حسب سایز بلبرینگ انتخاب نمیشود. بلکه گاهی با اافزایش قطر بلبرینگ این تعداد ساچمه ها هستند که افزایش پیدا می کنند. ساچمه های کروی دارای سطح تماس کمتری با سطح و بدنه بلبرینگ هستند و از این رو تحت تاثیر بار بیشتر و تمرکز تنش بیشتری قرار می گیرند. در بین شکل های مختلف ساچمه این ساچمه های بشکه ای هستند که به سبب طراحی فیزیکی دارای تمرکز تنش کمتر و تعلیق دقیق تر و بهتر بار می باشند. سختی سطحی ساچمه بلبرینگ ها معمولا بالا و به میزان حداقل 60 راکول تولید میشود.

حسین اسماعیلی بازدید : 69 جمعه 14 تیر 1398 نظرات (0)

رولبرینگ ها دسته ای از برینگ های صنعتی هستند که با تنوع بیشتری نسبت به بلبرینگ ها تولید میشوند. در داخل رولبرینگ ها از ساچمه هایی با ششکل های متنوع بع عنوان حفظ کننده بار استفاده میشود و از آنجایی که سطح تماس ساچمه های رولبرینگ با بدنه برینگ نسبت به بلبرینگ ها بیشتر است معمولا محدوده وزنی بالاتر و مقاومت بالاتری نیز دارند. رولبرینگ ها در شکل های مختلفی تولید میشوند اما پر کاربرد ترین آنها رولبرینگ مخروطی (با ساچمه مخروطی و بشکه ای) و رولبرینگ کف گرد می باشد. رولبرینگ ها دارای تنوع گسترده ای از ساچمه می باشند که عبارتند از ساچمه های استوانه ای، مخروطی، بشکه ای و سوزنی که در واقع استوانه هایی با قطر بسیار کم هستند.

امروزه از رولبرینگ برای کاربری های مهندسی پیشرفته بیشتر از بلبرینگ ها استفاده میشود. انواع رولبرینگ ها در ماشین آلات صنعتی شاملا ماشین آلات راهسازی و معدنی مورد استفاده قرار میگیرد و تنوع ابعادی آنها بگونه ای است که حتی رولبرینگ هایی با قر خارجی تا 7 متر نیز تولید میشوند.

حسین اسماعیلی بازدید : 113 جمعه 14 تیر 1398 نظرات (0)

یاتاقان بلبرینگ ها نوعی اتصال صنعتی هستند که وظیفه تعلیق بار و در عین حال اتصال محور ها بر روی سطوح را دارا هستند. بدین معنا که یاتاقان بلبرینگ ها کارایی بلبرینگ در تعلیق بارهای شعاعی و محوری و اتصال محور بر روی سطوح توسط یاتاقان را بصورت همزمان ایفا می کنند.

ساختار داخلی یاتاقان بلبرینگ ها شامل یک هوزینگ می باشد که بصورت 2 سوراخ و یا 4 سوراخ برای اتصال بر روی سزوح از طریق پیچ و مهره طراحی شده است. این هوزینگ اغلب از جنس چدنی انتخاب میشود. در داخل محفظه هوزینگ بخشی برای قرار گرفتن بلبرینگ طراحی شده است که در واقع در بر گیرنده محور اتصال نیز می باشد.

دسته بندی یاتاقان بلبرینگ ها معمولا بر حسب زاویه و راستای اتصال با محور که بصورت هم محور و هم بصورت عمودی انجام می گیرد می باشد. دو دسته اصلی یاتاقان بلبرینگ ها شامل UC , UCF می باشند.

حسین اسماعیلی بازدید : 95 سه شنبه 06 فروردین 1398 نظرات (0)

بلبرینگ های مخروطی قابلیت تعلیق بارهای ترکیبی یعنی هم بار محوری و هم بار شعاعی را دارند. اغلب بلبرینگ مخروطی را برای افزایش سطح اتکای بار با ساچمه های استوانه ای شکل می سازند. فلنج و واشر بکار رفته در ساختار بلبرینگ مخروطی نیز می تواند انحنا دار و یا تخت باشد. از بلبرینگ مخروطی در صنایع سنگین ماشین سازی استفاده میشود. برند های مختلف تولید کننده بلبرینگ مخروطی وجود دارند که از معتبر ترین آنها می توان به FAG , SKF اشاره نمود. جنس بلبرینگ و ساچمه ها یکسان و از فولاد با درجه سختی بالا می باشد. 

حسین اسماعیلی بازدید : 66 سه شنبه 06 فروردین 1398 نظرات (0)

بلبرینگ های سوزنی که دارای حلقه داخلی هستند در مواردی که ماشینکاری شفت غیر اقتصادی باشد بکار می روند.این رولبرینگ ها اجازه حرکت محوری را می دهند.ابعاد و انواع مختلفی از این سری تولید می شوند و در همه محصولات شکل سطح استوانه ها طوری اختیار شده است که از ایجاد تنش های لبه ای احتراز شود. میزان سطح انتقال قدرت و بار در بلبرینگ های سوزنی نسبت به ساچمه های گرد بالاتر می باشد که از نقاط قوت آنها محسوب میشود. بلبرینگ سوزنی نوعی از رولبرینگ می باشد که هدف اصلی استفاده از آن بجز اهداف اصلی تعلیق بار و کاهش اصطکاک که بین تمام بلبرینگ ها مشترک می باشد پکت بودن و جاگیری کم آنها می باشد. 

حسین اسماعیلی بازدید : 81 سه شنبه 06 فروردین 1398 نظرات (0)

بلبرینگ کف گرد گونه ای پر کاربرد از بلبرینگ صنعتی می باشد که از آن در تعلیق بار محوری استفاده میشود. نحوه توزیع بار در بلبرینگ کف گرد بسیار مناسب می باشد و تمام ساچمه هخا بر خلاف بلبرینگ های تماس زاویه ای و شیار عمیق تحت بار گذاری قرار می گیرند. در ساختمان بلبرینگ کف گرد هم از ساچمه کروی و هم از ساچمه استوانه ای استفاده میشود. بلبرینگ کف گرد با برندهای مختلفی تولید میشود که از آن میان می توان به بلبرینگ کف گرد SKF , FAG اشاره نمود. 

حسین اسماعیلی بازدید : 75 سه شنبه 06 فروردین 1398 نظرات (0)

بلبرینگ صنعتی جزو قطعات مکانیکی بسیار پر کاربرد می باشد که در اغلب ماشین آلات صنعتی از آن استفاده میشود. بلبرینگ ها انواع بسیار متعددی دارند که هر یک قابلیت هایی دارند. از آنجایی که وظیفه اصلی بلبرینگ تعلیق بار های مکانیکی می باشد در حالی که می بایست حداقل اصطکاک را تولید کند در ساختار بلبرینگ ها از ساچمه استفاده میشود. نوع و شکل ساچمه بلبریانگ به نوع آن بستگی دارد. بارهای وارد بر بلبرینگ ها شامل بارهای محوری و بارهای شعاعی هستند که برای مهار آنها از انواع بلبرینگ مخروطی و بلبرینگ های کف گر استفاده میشود.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 219
  • بازدید سال : 2,847
  • بازدید کلی : 14,394